Om oss

Team Siro

Varmblodet Simb Rooster född -01

Mamma Ann 52 år
Jessica 24 år

tisdag 24 maj 2011

Full rulle.

Full rulle i hästvärlden.
Vår vän Lotta är skadad så vi hjälps åt med hennes Nix.
Jag mockar och gör mat, har inte ridit honom än.
Helena är litet handikappad av sin graviditet så vi sköter hennes Beckazin.
Två dagar i veckan har jag Romeo också så det är mycket mockning och många höpåsar varje dag.
Men det är ju roligt och snart är de ute på heltid.
När det blir så mycket kringjobb är det svårt hinna jobba dem så jag längtar till mockningen går bort.

Jag rider numer vår egen Siro regelbundet.
En helt fantastisk kille, supersnäll med mycket egen motor men väldigt säker och trygg.
red lektion på honom häromdagen, det är svårt att ställa om från stora Lassie med stora steg och en helt annan skolning, till kvicka Siro, med många steg och snabba.
Men vi får jobba på.

Jesse prövred Nix samma lektion och för henne blev det tvärtom.
Stora steg och mindre motor, krävde helt annan ridning.
Så vi fick jobba båda två.

I söndags hopptränade tjejerna.
Emma red Nix och gjorde det kanonbra.
Hanna utförde de mest fantastiska balansnumren på Romeo.
Hon föll av en gång men det hade kunnat vara fler avsittningar.
Jesse red verkligen och hon och Siro går från klarhet till klarhet.

Söndagnatt fick hästarna vara ute första natten för säsongen.
Igår fick de komma in för det hade ju regnat hela dagen.
Man märker att de är trötta efter första natten ute.

I morse cyklade jag till stallet och Jesse kom dit direkt efter nattjobbet.
Vi släppte ut hästarna, solen sken men prognosen var litet sådär så det blev täcken på dem frusnare individerna.
Jag liftade med Jesse hem, vi skall tillbaka ikväll för hästjobb och så måste vi ju kolla när Emma tränar för Micke Schultz.
Hoppas regnet håller sig till senare.
Hoppla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar